|
Post by petervanloo on Apr 17, 2012 11:55:14 GMT 7
Nu het Consulaat achter me is (morgen laatste dag!), mag ik me er eindelijk mee bemoeien...: Wat vind je van het opstarten van een nieuwe Nederlandse Club in Chiang Mai?
|
|
ger
New Member
|
Post by ger on Apr 17, 2012 12:21:38 GMT 7
Ligt eraan waarom en waarvoor de club wordt opgericht? Het idee is goed maar misschien kan je nog iets meer zeggen over de opzet.
|
|
jan
New Member
|
Post by jan on Apr 19, 2012 12:09:25 GMT 7
Het oprichten van een nieuwe Nederlandse club lijkt mij een goed idee.
|
|
|
Post by jobeerkens on Apr 20, 2012 17:42:44 GMT 7
Fijn dat er een forum is gekomen voor de NL Thais in en rond Chiang Mai. Ik zal er regelmatig naar kijken en waar mogelijk actief meedoen.
|
|
|
Post by petervanloo on May 7, 2012 20:24:58 GMT 7
Ik denk samenkomen en gewoon wat bijkletsen, eventueel informatie avonden met betrekking tot wonen in Thailand, visa's etc etc. En dan natuurlijk wat doen mbt Nederlandse feestdagen, Oranje bal, Sinterklaas etc etc.
|
|
|
Post by printen on May 7, 2012 21:45:26 GMT 7
Maar dan zal er toch door enkelen de (beginnende) kar moeten worden getrokken. En een solide basis moeten gaan vormen, want het begin is altijd hosanna, maar daarna zakt dat hosanna weer vlug in. Wie meldt zich?
|
|
|
Post by ofwegen on Aug 30, 2012 18:53:55 GMT 7
Wij wonen nog niet in Chiang Mai, maar zijn wel van plan om ons er op termijn te vestigen omdat onze zoon in Thailand woont. Vanaf januari a.s. (2013) willen wij 3 maanden in Chiang Mai verblijven om ons te orienteren. Als er tegen die tijd een Nederlandse club bestaat wil ik er graag lid van worden, want het is prettig als er landgenoten zijn die ons een beetje wegwijs kunnen maken. Als er e.e.a. moet worden opgestart of georganiseerd wil ik daarbij graag helpen. Ik ben webdesigner en heb veel ervaring met het organiseren van activiteiten. Henny van Ofwegen
|
|
|
Post by laasmooi on Sept 9, 2012 13:04:02 GMT 7
Wij wonen nog niet in Chiang Mai, maar zijn wel van plan om ons er op termijn te vestigen omdat onze zoon in Thailand woont. Vanaf januari a.s. (2013) willen wij 3 maanden in Chiang Mai verblijven om ons te orienteren. Als er tegen die tijd een Nederlandse club bestaat wil ik er graag lid van worden, want het is prettig als er landgenoten zijn die ons een beetje wegwijs kunnen maken. Als er e.e.a. moet worden opgestart of georganiseerd wil ik daarbij graag helpen. Ik ben webdesigner en heb veel ervaring met het organiseren van activiteiten. Henny van Ofwegen Henny, welkom bij de club! De eerste dinsdag van de maand komen er altijd wel een aantal Nederlanders bij Guesthouse Hollanda Montri in Chiang Mai (HollandaMontri.com). Maar voor informatie over Chiang Mai ben je bepaald niet afhankelijk van de aanwezigheid van andere Nederlanders. In het algemeen is iedereen, Thai en niet-Thai, graag bereid om jullie vragen te beantwoorden. Ik wens jullie een aangenaam verblijf in deze interessante stad waar vele buitenlanders zich helemaal thuis voelen en hoop jullie ergens in Januari 2013 te ontmoeten.
|
|
|
Post by t0nd0nders on Mar 29, 2013 8:52:10 GMT 7
Ik ben een van die mensen die niet naar Azie is gekomen om Nederlanders te ontmoeten, ik woon al 25 jaar niet meer in Nederland. Een "klup" van Nederlanders waar ieder "op kan terugvallen" voor specifiek Nederlandse dingen en dan bedoel ik niet pindakaas, speculaas en sinterklaas, maar eerder informatie over de wijzigende regelgeving bij de Nederlandse overheid tav beleid "Nederlanders in het buitenland" (Verdragsgerechtigdheid van de Zorgwet, stopzetten AOW toeslag voor AOW-ers in het buitenland, belasting op pensioen aan de bron (wat ook in de pijpleiding schijnt te zitten) Ik bedoel duidelijk informatie, niet als belangengroep optreden. Zo zijn er ook nog wel wat eenvoudigere dingen te bedenken, maar het meeste vindt men wel via internet of via het eigen siciale netwerk.
|
|
nico
New Member
|
Post by nico on Dec 29, 2013 14:06:59 GMT 7
hallo allemaal ik ben nico ik woon nu nog in tak 300 k.m van chiang mai ,ga in january terug naar holland om nog wat dingen te regelen en hoop begin februarie terug te zijn in thailand en mij te vestigen in chiang mai met mijn thaise vrouw gam hoop dat ik vele hollanders zal treffen
|
|